måndag 4 oktober 2010

Var läser du?

Sannolikheten är tämligen stor att du just nu läser denna blogg, sannolikheten är lite mindre men ändå relativt stor att du nyligen läst en bok på en buss. Men vilket är det roligaste/konstigaste ställe du läst en bok på?


Kanske inte läge att ta fram en bok just nu...

Det mest spektakulära stället jag läst en bok på borde vara på en sten ute i skogen, långt bort från civilisationens (o)ljud, å andra sidan hade stenen inte riktigt samma komfort som fåtöljen här hemma. Du kanske har något värre att bidra med, kanske en (tjuv)läsning i grannens hängmatta, mitt på Sergels torg, hemma hos Björn Ranelid eller högst upp i Eiffeltornet.

Lämna gärna en kommentar.

2 kommentarer:

Sigrid sa...

jag har inte läst uppe i eiffeltornet, men jag har faktiskt läst under det i kön till att gå upp i tornet. Jag var där med min familj och kön var så lång att vi hade med oss Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams och läste i väntan.

Bibbi sa...

På en brynäsmatch i gamla Gavlerinken. Pappa, som bjudit med mig och själv är väldigt hockeyintresserad, var väldigt arg. Håkan Nessers Skuggorna och regnet var mycket bättre än Brynäs.