fredag 5 april 2013

Mitt perfekta liv av Sarah Dessen

"Mitt perfekta liv" handlar om Macy. Hon har just fått sommarlov, som hon planerat in i detalj. Hennes kille åker iväg på ett så kallat "brain camp" när hon jobbar i informationsdisken på biblioteket. Men det dröjer inte länge förrän hon har tappat kontrollen när hennes kille bestämmer att de ska ta en paus. Cateringfirman "Wish" dyker upp och där börjar hon snart  jobba extra med ett gäng knäppa typer, som hon verkligen gillar. Där jobbar också Wes - tatuerad, konstnärlig, en kille som snart vänder Macys liv upp och ned. Jag gillar verkligen den här boken. Jag har läst den flera gånger om, för den är så fantastisk. Den är fullpackad av kärlek och problem som väldigt många kan stöta på i livet som tonåring. Jag har inte läst den på länge men nu när jag sitter och skriver om den så vill jag verkligen läsa den igen just för att den är så jättebra. Och jag är säker på att ni också kommer att gilla den, så läs en!
Boktips från Celia

Inga kommentarer: