fredag 22 februari 2013

Förr eller senare exploderar jag av John Green

Just nu läser jag en av de absolut bästa böcker jag läst på mycket, mycket länge. Efter att ha läst bara några sidor i Förr eller senare exploderar jag var jag fast. Nu vill jag bara läsa vidare och det är högst irriterande att jag måste jobba idag. Jag vill ju stanna i den här fascinerande historien. Hur kan en bok som handlar om två cancersjuka ungdomar vara så fantastiskt bra??? Hazel Grace Lancaster och Augustus Waters träffar varandra i en stödgrupp för ungdomar som drabbats av cancer. Stödgruppen är deprimerande som fan och man skulle kunna tro att detta är en kletigt, sentimental, supersorglig historia som man snyftar sig igenom - men icke! Hittills har jag läst två tredjedelar av boken och här ryms inte bara sorg utan otroligt mycket glädje och humor. Framför allt är detta en bok man blir oerhört berörd av. LÄS DEN!

Inga kommentarer: