onsdag 16 maj 2012

Pysselförslag

Nu ska det bli skönt att ha lite långledigt. De flesta skolor har ledigt på fredag och många som mig tar ledigt från jobbet när det är en klämdag. Vädret fick gärna vara lite bättre, vi behöver lite sol och värme.
Men, men det finns faktiskt roliga saker man kan passa på att göra inne nu när vädrets makter inte är på vår sida. Varför inte passa på att virka en rolig amigurumi figur. I "Virka amigurumi" av Mia Bengtsson finns något för alla, både erfarna virkexperter och nybörjarvirkare.  för den som känner sig osäker finns också en virkskola. Du kan också gå in Mias blogg på www.foxypanda.se. Hon har gett ut tre böcker med olika figurer så du hittar säkert någon favorit som du vill prova att virka.
Vill du inte virka kan du göra mina favoriter, filtisar. Nelly Pailloux har gjort en jättegullig bok som heter just "Filtisar". De är lätta att göra och så söta. Min favorit är den söta svampflickan. Annars finns bland annat den soldyrkande råttan, mumiekatten, Retroalien och sjörövarmusmusen.


Gillar du mode och funderar på att bli designer? I boken "Teckna mode" av Hilary Lovell får du lära dig just det. Det finns arton olika kreationer som kan inspirera dig att skapa egna. Jag gillar att titta på Projekt Runway men mina mode inspirationer går inte längre än så. För den som vill prova på är den här boken en bra början.
Ha en skön ledighet!

Inga kommentarer: