onsdag 18 augusti 2010

Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket. av Gunnar Ardelius

Direkt på första sidan åker man in i Morris och Bettys kärlekshistoria, två unga människor som blir totalt förälskade i varandra. Kärlekens himlastormande känslor och Rädslan för beroende, instängdhet beskrivs poetiskt i korta filmiska texter.

”Till en början finns alltid valet att vara ensam. Sedan blir det inte ett val längre. När slutade det vara ett val? Vad är det i mig som har slutat välja dig, som istället har flyttat in i dig så att jag måste vara med dig för att kunna vara med mig själv?”

Boken är lättläst och kan läsas och njutas av många, det är lätt att känna igen sig om man har upplevt eller kanske just upplever förälskelsens hela känslospektra.

Inga kommentarer: